"Çift kanatlı başarının adresi!" sloganıyla yola çıkan Orhangazi İmam Hatip Ortaokulu, bu yıl da uluslararası e Twinning projeleriyle ilçemizi uluslararası platformlarda temsil etmeye devam ediyor. Okul Müdürümüz Muhammet Ali ÖZER, proje hakkında genel açıklamalarda bulundu ve şunları ifade etti: "Sloganımızdan da anlaşılacağı gibi öğrencilerimizin hem akademik hem de sosyal alanda kişilik sahibi, üretken bireyler olmalarını ve onların çok yönlü gelişimlerine katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Okulumuz olarak öğrencilerimizin sadece akademik alanda değil sosyal, kültürel, sportif vb. her türlü alanda başarılı bireler olmalarını önemsiyoruz. Bu nedenle öğrencilerimizin ulusal ve uluslararası her türlü platformda başarılarını sergileyebilmeleri için her sene ulusal ve uluslararası birçok proje oluşturuyor veya oluşturulan projelere katkı sağlıyoruz.
Okulumuz bu yıl da ulusal ve uluslararası projelerde aktif olarak yer alıyor. Türkçe Öğretmenimiz Halime GÜN, bu yıl 'HEALTHY LIFE HEALTHY GENERATIONS!/ SAĞLIKLI YAŞAM SAĞLIKLI NESİLLER!' isimli uluslararası e Twinning projesini kurdu. Projenin yardımcı kurucusu olarak Portekiz'den Helena Maria GOMES isimli öğretmen arkadaşı kendisine eşlik ediyor. Proje Türkiye, Portekiz, Bulgaristan, Ürdün, Yunanistan, Ermenistan, Polonya olmak üzere 7 ülkenin işbirliğiyle yürütülüyor. Nihan Yıldız NARİNALP, Ayşegül ARITÜRK, Aslıhan ÜRÜN, Ayfer KARATOPUK, Mehmet GÜNEŞOĞLU olmak üzere 5 Türk öğretmenimiz ortak olarak projeye destek veriyor. Ayrıca Portekiz'den Maria MANUEL, Ürdün'den Fidaa MOHAMMED, Rana ALSHAYEB, Maysoon Bany FAWAZ, Hadeel ALRABEE, Bulgaristan'dan Iva KISYOVA KALINKOVA ve Polonya'dan Katarzyna Anna KALISZEWSKA, Yunanistan'dan Elli KALFA projeye ortak olarak katıldı. Şuan birçok ülkeden ortakla iletişim kuruluyor. Proje henüz yeni bir proje olduğu için ilerleyen zamanlarda projenin ortaklarının artması bekleniyor."
Projenin amacını Türkçe Öğretmenimiz Halime GÜN şu şekilde açıklıyor:
"Günümüzün en büyük sorunu öğrencilerin sağlıksız beslenmeleri ve sağlıksız bir yaşam sürmeleridir. Bu da öğrencilerin akademik başarılarını olumsuz etkilerken, sosyal ve kişisel yaşamlarında da öğrencilerin çeşitli sorunlar yaşamasına neden oluyor. Ayrıca dünyada birçok araştırma; sağlıksız beslenmenin, katkı maddesi içeren gıdaların çocuklarda dikkat dağınıklığı, öfke patlamaları;diyabet vb. birçok mental ve fiziksel hastalığa sebep olduğunu ortaya koyuyor. Ayrıca projemiz organik gıda, iklim ve çevre konuları hakkında da öğrencilerimizi bilgilendirmeyi amaçlıyor. Bu sayede sağlıklı yaşayan, çevreyi koruma bilinci taşıyan, doğayla uyumlu ruhsal ve bedenen sağlıklı bireyler yetiştirmeyi amaçlıyor. Projemizin uzak hedeflerinden biri de ruhsal ve fiziksel olarak sağlıklı, üretken ve topluma yararlı nesillerin oluşmasına katkı sağlamaktır.
Projemizin pedagojik temelleri ve öğrencilerin proje sayesinde edinmesini istediğimiz
kazanımlar şunlardır:
1.Sağlıklı yaşama bilinci kazanma.
2.Beslenme konusunda doğru tercihlerde bulunma.
3.Analitik düşünme ve problem çözme becerisi kazanma.
4.Sosyal beceriler kazanma.
5. Sağlıklı beslenme ve sağlık sorunlarının çözümünde uzmanlarla işbirliği yapma.
6. Ebeveyn, öğretmen ,öğrenci ve uzman işbirliğini sağlama.
7.Arkadaşlarıyla işbirliği içinde çalışarak ortak bir ürünler tasarlama.